Document Type : مقاله مروری


  1. آرچر، مایکل، هنر بعد از 1960، ترجمۀ کتایون یوسفی، تهران: انتشارات حرفه هنرمند، 1388.
  2. ادگار، اندرو و پیتر سج ویک، مفاهیم بنیادی نظریۀ فرهنگی، ترجمه مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: انتشارات آگه، 1387.
  3. بودریار، ژان، مبادلۀ نمادین مرگ، ویراستۀ لارنس کهون، متن‌هایی برگزیده از مدرنیسم تا پست مدرنیسم، ترجمۀ عبدالکریم رشیدیان، تهران: نشر نی، 1388.
  4. بودریار، ژان، وانموده‌ها، ترجمۀ مانی حقیقی، سرگشتگی نشانه‌ها: نمونه‌هایی از نقد پسامدرن، تهران: نشر مرکز، 1374.
  5. بودریار، ژان، در سایۀ اکثریت‌های خاموش، ترجمۀ پیام یزدانجو، تهران: نشر مرکز، 1387.
  6. ضیمران، محمد، میشل فوکو: دانش و قدرت، تهران: نشر هرمس، 1384.
  7. فلوگا، دینو، «سرخوشی اندیشه و بازی نشانه‌ها: نگاهی به زندگی و کار ژان بودریار»، نشریه فردوسی، ترجمۀ فتاح محمدی، شماره 52 و 53، صفحه 64 تا 66، 1386.
  8. لین، ریچارد جی، ژان بودریار، ترجمۀ مهرداد پارسا، تهران: انتشارات رخ داد نو، 1389.
  9. Baudrillard, Jean. For a Critique of the Political Economy of the sign, St. Louis: Telos Press, 1981.
  10. Baudrillard, Jean., The Consumer Society: Myths and Structures, London: Sage, 1998.
  11. Baudrillard, Jean. The Hyper-realism of Simulation, in Art in Theory 1900- 200, Edited by Charles Harrison and Paul Wood, 2002, Blackwell Publishing, 1984 a.
  12. Baudrillard, Jean .Interview: Games with Vestiges, On the Beach 5 (winter: 1984):19-25, 1984 b.
  13. Baudrillard, Jean .The Transparency of Evil. London: Verso, 1994.
  14. Baudrillard, Jean .The System of Objects, Translated by James Benedict, London: Verso, 1996.
  15. Crowther, Paul. Critical Aesthetics and Postmodernism. Clarendon Press. Oxford, 2003.
  16. Deleuze, Gilles. Plato and the Simulacrum, vol. 27 (Winter 1984), pp .45-46.MIT Press, 1983.
  17. Halley Peter. Nature and Culture. Published in Art Magazine, New York, 1983.
  18. Halley Peter. From Criticism to Complicitry.in Art in Theory 1900-200, Edited by Charles Harrison and Paul Wood, 2002, Blackwell Publishing, 1976.
  19. Keller, Douglas. Jean Baudrillard: From Marxism to Postmodernism and Beyond. Cambridge and Palo Alto: Polity Press and University Press, 1989
  20. Loveday, Thomas .The Darkend Room: painting as the image of thought, Sydney College of the Art, download: www.ses. Library. usyd. edu. Au /handle/ 2123/1103, 2006.
  21. Wallis, Brian. Blasted Allegories: An Anthology of writings by contemporary Artist, MIT Press. 1987. The 20th- century Art Book, Phaidon Press, 1999.